BLI MEDLEM

Hej högt önskade medlem!

Först vill vi tacka för att du klickade in här och var nyfiken kring ett medlemskap i vår förening. Med ett medlemskap visar du att du värnar om vår kultur och närområdets historia. Har du tid och intresse ser vi gärna att du blir en del av dem som aktivt engagerar sig i föreningens verksamhet.

Föreningens verksamheter består bland annat av evenemang för barn och vuxna som t.ex. trivselkvällar, teater, Världens Barn, konserter, uppförande av parkteman, julmarknad och halloween. Men även arkiv och museum och då även släktforskning, digitalisering av dokument för att undvika slitage, uppförande av utställningar i Ediinska paviljongen och löpande byggnadsvård och underhåll av park och fastighet. Vi vet att många sitter inne med kunskap om bygden, släkter och det finns ett engagemang att hålla byn och dess kulturliv levande.

Kontakta oss gärna om du har förslag, idéer eller aktivt vill delta i verksamheten.

Vi behöver all hjälp för att bevara dåtiden för framtiden!

Medlemsavgift

100kr/år per person alt. 150 kr/år per familj
Bankgiro: 264-5968
(skriv ”medlemsavgift” och gärna din e-postadress i meddelanderutan)

Swish: 123 681 2580

Medlemsavgift-swish-300x300

Markaryds Hembygdspark
Kungsgatan 35
285 31 Markaryd

Markaryds kultur- och hembygdsförening
Kungsgatan 35
285 31 Markaryd

Roland Andreasson, ordförande
ordforande@hembygdsparkenmarkaryd.se
Anders Johansson, vice ordförande
vordforande@hembygdsparkenmarkaryd.se
Slawomira Nilsson, sekreterare och kassör
sekreterare@hembygdsparkenmarkaryd.se

Vi finns på Facebook:  Markaryds kultur- och hembygdsförening
Alla våra aktiviteter presenterar vi här på vår hemsida under Aktuellt.